vrijdag 28 oktober 2011

Bakken op vrijdag (2)

Vandaag maar weer snel iets gebakken. Heel makkelijk want ik had niet echt zin in iets moeilijks of iets wat heel veel tijd zou vragen.....
Dus nu staat een citroencake van de Lidl in de oven.
Dit is een hele lekkere cakemix, dus als je eens bij de Lidl in de buurt bent... Zou ik het niet laten staan!

Het bakken op de vrijdag is vast genetisch, want mijn moeder bakte vroeger op de vrijdag ook meestal wat lekkers. Opa en Oma waren dan ook bij ons en dan deden we lekker een stukje boterkoek, cake of appeltaart bij de koffie. In mijn herinnering bakte mijn moeder elke vrijdag. Ik weet niet of dat waar is, want als ik terugdenk aan vroeger lijkt het ook alsof we elke zomerse dag gebakken aardappelen aten met sla en dat was vast ook niet elke dag zo :)

Maar goed, bakken op vrijdag is best een goede traditie en als ik tijd heb (en zin) kan ik dat best doen. De buren zijn dan ook blij, want als ik veel bak en over heb, breng ik het altijd naar ze toe.

Op de foto's zie je:

1) Mijn mooie rode Kitchen Aid. Mijn trots in de keuken. Ik gebruik hem de laatste tijd niet zoveel, maar dat gaat vast weer komen

2) De eieren doe ik altijd voor het mengen met meel in een bakje met warm water. Het schijnt dat je cake / taart hierdoor beter zal rijzen. Is dus niet nodig voor bv appeltaart, maar wel handig voor biscuitdeeg en zoals nu met een citroencake

3) Zo ziet de verpakking eruit.

4) Zoals je ziet gebruik ik een siliconen bakvorm en deze vet ik evengoed nog een beetje in met boter. Ik heb het weleens vergeten en dan komt soms de cake toch moeilijker uit de vorm.



De cake staat nu in de oven, zal een foto maken en plaatsen als het klaar is.
Lekker voor vanavond als we gaan kijken naar The Voice of Holland!



Klaar!
Staat eigenlijk zo gezellig dat het bijna zonde is om op te gaan eten...
Cake ligt op servies van Opa en Oma.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten