vrijdag 11 november 2011

Dat is raar!

Het is vrijdag! Dus vandaag wilde ik koekjes bakken.
Ik kijk vaak naar 24kitchen zag laats bij Rudolph een recept voor spritzen.



Leek niet moeilijk, dus ik aan cde slag. Alles ging prima, totdat ik het deeg moest spuiten in de bekende spritzvorm. Alleen was het veel te dik om te spuiten.
Toen heb ik nog maar een extra ei doorgedaan, maar ook toen lukte het niet met de spuitzak en spuitmondjes....

Maar, ben niet voor 1 gat te vangen :-)  en dus met lepel een vorm op de bakplaat gemaakt.
Ze moesten volgens Rudolph 17 minuten in de oven, ik heb ze er een half uur in gehad...

Je denkt wellicht dat ik een fout heb gemaakt, dat dacht ik ook!
Maar ik heb na het bakken het recept wel 5 keer doorgelezen en ik heb echt de stappen goed gedaan. Ik snap er niks van! Normaal gesproken kan ik echt wel redelijk bakken en lukken dingen ook goed als ik een recept volg.

Deze week dus geen mooie plaatjes die ik zelf heb gemaakt, maar het filmpje van Rudolph, zodat jullie kunnen zien hoe ze hadden moeten worden.
(oh ja, ze smaken wel lekker, zien er alleen niet zo mooi uit!

Spritzen (wil je het filmpje kijken? Meld je aan op de site van 24Kitchen)


Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten