zondag 13 november 2011

Kringloop vondsten Almere

Gisteren hadden we wel zin in iets te doen, maar niet om bv uitgebreid de stad in te gaan. Omdat ik het zo leuk vind in de kringloop rond te kijken, zijn we naar Almere gegaan.
Een winkel van 4200m2!

Ze hadden echt van alles, ook veel dingen die we in andere kringlopen niet hadden gezien. Bv een afdeling met gereedschappen, afdeling met luxaflex en andere raambekleding, ski's en schaatsen afdeling, kerstafdeling, zeer nette speelgoed afdeling. Ook de boeken en CD's waren in grote getalen aanwezig.

Natuurlijk heb ik wat gekocht :)

Op de kerstafdeling hadden ze echt van alles, het leek wel een tuincentrum!
Bomen, spul om zelf kerststukjes mee te maken, kerstballen, echt oude pieken voor op de boom, slingers, kerstbeeldjes, noem het maar op.
Mijn oog viel op een zakje (1 euro) gevuld met allemaal verschillende dingen. Wat zat er allemaal in?

Een paar zakjes om een kado in te doen voor onder de boom. Servetringen in de vorm van een kerstman en slingers van papier.
Maar wat ik het leukst vond, waren de kleine houten ornamentjes. Dus, wat ik met de spullen die hierboven op de foto staan ga doen weet ik nog niet, maar deze onderstaande ga ik gebruiken! (En dat alleen al is die ene euro waard...)



Dan kwamen we langs een uitstalling van allemaal blikjes. Grote en kleine, oude en nieuwe. Wij hebben een koektrommel van Willem Alexander en Maxima en waren op zoek naar kleine blikjes voor de losse thee. Dit is het geworden:


Ik had op Pinterest (zie eerdere blog) een leuk idee gevonden met een canvas en pagina's uit een boek. Maar een boek uit elkaar halen is best zonde, en dus een boek voor 0.50 eurocent gekocht.
Bleek later dat de kaft niet alleen mooi was, maar dat er ook nog mooie prenten in staan. Boek komt uit 1979.



En als laatste kon ik de glasafdeling niet makkelijk voorbij lopen. Ik zag daar onderzetters. Die hebben we al wel, maar omdat ze niet heel mooi zijn, staan ze altijd in de kast en gebruik je ze dus niet....
Nu deze gekocht met het goede voornemen om deze wel te gaan gebruiken.


Dus, uurtje door de winkel gelopen, alles goed bekeken, leuke dingen gevonden. Een goed idee, die kringloop in Almere!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten