donderdag 8 december 2011

Kerstdecoratie van potjes Hak

Ik weet dat er op de reclame altijd veel mogelijkheden worden getoond van wat je met de verpakking van MONA toetjes kunt doen, maar ik ben aan de slag gegaan met lege groenten potjes van Hak.
Ik wilde ze eigenlijk wit spuiten, maar doordat ik dat liever niet in huis doe :), en er een soort van storm over het land waait, heb ik als alternatief verf gebruikt. En dus de binnenkant van een laagje wit voorzien in plaats van de buitenkant.

Ik heb stap voor stap alles op de foto gezegd (plaatje zegt meer dan woorden...)

Stap 1
Verzamel potjes en maak ze goed schoon, vooral als je gaat verfen moet de binnenkant vetvrij zijn. De buitenkant kun je altijd nog een beetje oppoetsen.


Stap 2
Doe een laagje verf in het potje. Ik heb hier de witte verf van de Action gebruikt, die we nog hadden staan. Maar ik kan me voorstellen dat een andere kleur ook heel leuk is. Bv licht / ijsblauw, groen enz. gewoon wat je nog hebt liggen kun je gebruiken.


Stap 3
Draai rustig de potjes rond met de verf en laat deze goed uitlekken. Ik heb de kleine potjes uit laten lekken op de grotere en de resterende verf zit weer in de verfpot. Ik kan er dus nog wel een paar maken :)


Stap 4
Wachten, laten drogen.


Stap 5
Kerstachtig lintje eromheen en... klaar!
Ik wil nog wel meer met potjes doen voor de kerst. Bijvoorbeeld wit spuiten aan de buitenkant zodat je er wat kersttakken en dergelijke in kan zetten. Mini vaasjes dus.
Ik hoop eigenlijk dat ik in deze potjes die nu klaar zijn waxinelichtjes kan branden zonder dat de verf gaat loslaten oid.

Kortom, de eerste "doe het zelf dingen voor kerst" zijn in huis.

Gr Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten