woensdag 2 mei 2012

Fleur en kleur, bloeiende tuin



Vandaag wist ik niet zo goed een post voor FLEUR EN KLEUR van Een sneller kloppend hart.
Op de 30 april rommelmarkt in Utrecht geen dingen gevonden.... En ook niet echt een inspiratie voor iets te fotograferen in huis. Toen ik in de tuin stond zag ik ineens de kleine eendjes die sinds vorige week rond ons huis zwemmen. Ik dacht... dat is leuk voor kleur en fleur, want ze hebben mooie geel bruine kleuren en ik word er wel blij van als ik ze zie.

Ik meteen naar binnen op zoek naar het fototoestel, eenmaal gevonden weer de tuin in... waren ze al weer weg!
Maar toen ik daar zo stond met de camera, viel me wel op dat er steeds meer dingen in de tuin gaan bloeien. FIJN!

Dus; geen foto van leuke, schattige eendjes... Maar wel van wat dingen die nu in de tuin bloeien! Zo zie je dat je soms gewoon veel beter op moet letten en dan zie je ineens veel meer mooie dingen om je heen!


Altijd gezellig, wat bloeiend spul in een potje met een buxus


 Niet echt bloeiende plantjes, maar ik vind die rotsplantjes zo leuk!!


                                              Bijna verborgen op de grond kwam ik deze blauwe  tegen....


                                                        Deze groeien ineens zo hard!
                                                       Nog 1 van dichtbij.......

7 opmerkingen:

  1. Zie ik het goed? een emmertje petunia? Wat vreselijk mooi zeg. Wij kopen elk voorjaar tiny tunia's of te wel mini petunia zulke schatjes zijn dat. En die eendjes? die komen vast nog wel weer. Leuk gezicht is dat, in de zomer hobbelen er hier altijd donsbolletjes door de tuin die soms bijna bij je op schoot komen om de boterham uit je vingers te pikken. Ja ik weet qua kleur is de huismus vreselijk saai maar hun jongen het zijn zulke schatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad fleur en kleur!
    Heerlijk als de tuin weer zoveel moois laat zien hè...ik geniet er ook van en ben dankbaar voor elke bloem in onze tuin...aangezien hij eigenlijk wel een keer op de schop mag haha

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zie je wel dat er heel veel kleur en fleur is?
    Hartstikke leuke foto's.
    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Esther, ik zie toch echt fleur en kleur op je foto's. Wat groeit en bloeit alles ineens toch mooi met de regenbuien van vorige week. Onze komkommerplantjes steken net de koppels boven de grond. Groet, anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Esther

    Ik kom ook even bij je koekeloeren.
    Leuk hé,meedoen met fleur en kleur.

    Je hebt mooie planten in je tuin staan,zeg.
    Ik ga je volgen.
    Okee ?

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi he dat alles weer begint te bloeien!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om zo door de tuin te gaan. Met de camera in de "aanslag" kijk je veel bewuster.

    BeantwoordenVerwijderen