maandag 1 juli 2013

Snail Mail

Tja.. heel veel creatieve dingen deed ik de laatste periode niet. Het echte knutselen tussen de voedingen, wandelingen en slaapjes van onze zoon lukte mij niet echt.

Maar toen las ik in de FLOW een stukje over snail mailen. Met andere woorden, slakkenpost. Ouderwets brieven sturen met mensen in Nederland of zelfs in de hele wereld. Zoals vroeger met een penvriendin, weet je nog wel?

Ik had al meegedaan met Postcrossing, maar na een paar maanden vond ik dat minder leuk worden. Want je stuurt iedere keer naar 1 iemand een kaartje en dan krijg je wel een kaartje terug maar van iemand anders. Met andere woorden het gaat meer om het kaartje dan om contact.

Snailmailen, dat leek mij wel wat. Ik heb rondgekeken op internet, Pinterest en op diverse blogs. En toen heb ik mij aangemeld en nu stuur ik dus brieven met kleine kadootjes, knutsels en dergelijke thuis gestuurd.
Het is een feestje, niet alleen om te krijgen maar ook om te maken.

Kijk hier voor een mooi voorbeeld!

Een artikel over snail mail in de 101 woonideeen

Snap je nu mijn enthousiasme...

Als ik meer zelf heb gemaakt en op de foto gezet, zal ik dat ook gaan plaatsen!

groetjes Esther



1 opmerking: